Trening umiejętności społecznych

Formularz zgłoszeniowy

ZAJĘCIA GRUPOWE DLA DZIECI

    Dane kontaktowe

    Informacje o dziecku 

    Diagnoza kliniczna:

    Informacje dodatkowe

    Poziom rozwoju społeczno-emocjonalnego 

    Prosimy o zaznaczenie aktualnego poziomu poszczególnych umiejętności dziecka. 

    Zawsze

    Dziecko opanowało tą umiejętność i prezentuje ją w różnych środowiskach i z różnymi osobami. 

    Często

    Dziecko opanowało tą umiejętność i prezentuje ją w kilku sytuacjach i z kilkoma osobami. 

    Czasami

    Dziecko prezentuje tą umiejętność okazjonalnie. 

    Rzadko

    Dziecko prawie nigdy nie demonstruje tej umiejętności. 

    Nigdy

    Dziecko nigdy nie demonstruje tej umiejętności. 

    Inicjowanie i podtrzymywanie interakcji społecznych 

    Prosi o pomoc (w tym również pyta o informacje) 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Komunikuje swoje potrzeby 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Odpowiada na komentarze, kontynuuje rozmowę na dany temat 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Dzieli się pomysłami i dokonaniami 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Zadaje pytania aby podtrzymać interakcję (pytania o doświadczenia, myśli, emocje innych osób) 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Zaprasza inne osoby do zabawy 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Wyjaśnia nieporozumienia

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Uwagi:

    Utrzymywanie interakcji społecznych/ współpraca z rówieśnikami/w grupie 

    Kontynuuje zabawę według wskazań rówieśnika 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Dzieli się własnymi pomysłami podczas zabawy, proponuje, wyjaśnia 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Uczestniczy w zorganizowanych aktywnościach – stosuje się do reguł 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    We właściwy sposób kończy zabawę 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Adekwatnie reaguje na przegraną/porażkę

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Właściwie reaguje na odmowę lub zakaz 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Przyjmuje pomoc od innych osób 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Kontynuuje i podtrzymuje rozmowę w zabawie 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Potrafi uważnie słuchać innych 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Spontanicznie pomaga innym 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Tworzy trwałe relacje z innymi osobami 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Przywiązuje się do innych osób 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Uwagi:

    Rozpoznawanie, nazywanie i kontrola emocji 

    Rozpoznaje i nazywa swoje emocje 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Wskazuje źródło swoich emocji 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Rozpoznaje i nazywa emocje innych osób 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Jest świadomy/a, że emocje są widoczne w wyrazie twarzy i/lub pozycji ciała 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Wyraża emocje w sposób akceptowany społecznie 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Uwagi:

    Umiejętność patrzenia na sytuację z perspektywy innych osób 

    Adekwatnie reaguje, gdy ktoś jest smutny 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Adekwatnie reaguje, gdy ktoś płacze 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Adekwatnie reaguje, gdy ktoś śmieje się 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Właściwie reaguje, gdy ktoś potrzebuje pomocy 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Uwagi:

    Samokontrola i radzenie sobie z agresją 

    Jest agresywne, gdy nie może uzyskać dostępu do pożądanych przedmiotów i aktywności 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Krzyczy na innych, gdy jest złe 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Robi to, na co w danej chwili ma ochotę, nie zważając na innych 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Celowo niszczy przedmioty 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Łatwo denerwuje się 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Koncentruje uwagę na zadaniu, które nie należy do jego ulubionych 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Uwagi:

    Przestrzeganie zasad i norm społecznych 

    Przestrzega zasad ustalonych przez dorosłych 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Czeka na swoją kolej 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Potrafi uszanować zdanie innych, gdy się z nimi nie zgadza 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Zawiera umowy, dotrzymuje złożonych obietnic 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Spokojnie akceptuje zmiany 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Utrzymuje poziom uwagi potrzebny do śledzenia toku zajęć 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Spokojnie siedzi w miejscu nauki (w ławce/na dywanie przez przeciętny czas trwania zajęć) 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Uwagi:

    Poczucie humoru

    Rozumie żart

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Śmieje się adekwatnie do sytuacji 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Zapytany/a potrafi wyjaśnić z czego się śmieje 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Rozumie ironię, metafory, podteksty 

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Uwagi: