Trening umiejętności społecznych

Formularz zgłoszeniowy

ZAJĘCIA GRUPOWE DLA DZIECI

    Dane kontaktowe

    Informacje o dziecku

    Diagnoza kliniczna:

    Informacje dodatkowe

    Poziom rozwoju społeczno-emocjonalnego

    Prosimy o zaznaczenie aktualnego poziomu poszczególnych umiejętności dziecka.
    Zawsze Dziecko opanowało tą umiejętność i prezentuje ją w różnych środowiskach i z różnymi osobami.
    Często Dziecko opanowało tą umiejętność i prezentuje ją w kilku sytuacjach i z kilkoma osobami.
    Czasami Dziecko prezentuje tą umiejętność okazjonalnie.
    Rzadko Dziecko prawie nigdy nie demonstruje tej umiejętności.
    Nigdy Dziecko nigdy nie demonstruje tej umiejętności.

    Inicjowanie i podtrzymywanie interakcji społecznych

    Prosi o pomoc (w tym również pyta o informacje) ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Komunikuje swoje potrzeby ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Odpowiada na komentarze, kontynuuje rozmowę na dany temat ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Dzieli się pomysłami i dokonaniami ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Zadaje pytania aby podtrzymać interakcję (pytania o doświadczenia, myśli, emocje innych osób) ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Zaprasza inne osoby do zabawy ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Wyjaśnia nieporozumienia ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Uwagi:

    Utrzymywanie interakcji społecznych/ współpraca z rówieśnikami/w grupie

    Kontynuuje zabawę według wskazań rówieśnika ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Dzieli się własnymi pomysłami podczas zabawy, proponuje, wyjaśnia ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Uczestniczy w zorganizowanych aktywnościach – stosuje się do reguł ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    We właściwy sposób kończy zabawę ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Adekwatnie reaguje na przegraną/porażkę ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Właściwie reaguje na odmowę lub zakaz ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Przyjmuje pomoc od innych osób ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Kontynuuje i podtrzymuje rozmowę w zabawie ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Potrafi uważnie słuchać innych ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Spontanicznie pomaga innym ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Tworzy trwałe relacje z innymi osobami ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Przywiązuje się do innych osób ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Uwagi:

    Rozpoznawanie, nazywanie i kontrola emocji

    Rozpoznaje i nazywa swoje emocje ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Wskazuje źródło swoich emocji ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Rozpoznaje i nazywa emocje innych osób ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Jest świadomy/a, że emocje są widoczne w wyrazie twarzy i/lub pozycji ciała ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Wyraża emocje w sposób akceptowany społecznie ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Uwagi:

    Umiejętność patrzenia na sytuację z perspektywy innych osób

    Adekwatnie reaguje, gdy ktoś jest smutny ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Adekwatnie reaguje, gdy ktoś płacze ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Adekwatnie reaguje, gdy ktoś śmieje się ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Właściwie reaguje, gdy ktoś potrzebuje pomocy ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Uwagi:

    Samokontrola i radzenie sobie z agresją

    Jest agresywne, gdy nie może uzyskać dostępu do pożądanych przedmiotów i aktywności ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Krzyczy na innych, gdy jest złe ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Robi to, na co w danej chwili ma ochotę, nie zważając na innych ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Celowo niszczy przedmioty ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Łatwo denerwuje się ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Koncentruje uwagę na zadaniu, które nie należy do jego ulubionych ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Uwagi:

    Przestrzeganie zasad i norm społecznych

    Przestrzega zasad ustalonych przez dorosłych ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Czeka na swoją kolej ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Potrafi uszanować zdanie innych, gdy się z nimi nie zgadza ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Zawiera umowy, dotrzymuje złożonych obietnic ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Spokojnie akceptuje zmiany ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Utrzymuje poziom uwagi potrzebny do śledzenia toku zajęć ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Spokojnie siedzi w miejscu nauki (w ławce/na dywanie przez przeciętny czas trwania zajęć) ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Uwagi:

    Poczucie humoru

    Rozumie żart ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Śmieje się adekwatnie do sytuacji ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Zapytany/a potrafi wyjaśnić z czego się śmieje ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Rozumie ironię, metafory, podteksty ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
    Uwagi: