Diagnoza kliniczna:
Zainteresowania dziecka:
Mocne strony dziecka:
Słabe strony dziecka:
Prosimy o zaznaczenie aktualnego poziomu poszczególnych umiejętności dziecka.
Zawsze
Dziecko opanowało tą umiejętność i prezentuje ją w różnych środowiskach i z różnymi osobami.
Często
Dziecko opanowało tą umiejętność i prezentuje ją w kilku sytuacjach i z kilkoma osobami.
Czasami
Dziecko prezentuje tą umiejętność okazjonalnie.
Rzadko
Dziecko prawie nigdy nie demonstruje tej umiejętności.
Nigdy
Dziecko nigdy nie demonstruje tej umiejętności.
Prosi o pomoc (w tym również pyta o informacje)
ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy
Komunikuje swoje potrzeby
Odpowiada na komentarze, kontynuuje rozmowę na dany temat
Dzieli się pomysłami i dokonaniami
Zadaje pytania aby podtrzymać interakcję (pytania o doświadczenia, myśli, emocje innych osób)
Zaprasza inne osoby do zabawy
Wyjaśnia nieporozumienia
Uwagi:
Kontynuuje zabawę według wskazań rówieśnika
Dzieli się własnymi pomysłami podczas zabawy, proponuje, wyjaśnia
Uczestniczy w zorganizowanych aktywnościach – stosuje się do reguł
We właściwy sposób kończy zabawę
Adekwatnie reaguje na przegraną/porażkę
Właściwie reaguje na odmowę lub zakaz
Przyjmuje pomoc od innych osób
Kontynuuje i podtrzymuje rozmowę w zabawie
Potrafi uważnie słuchać innych
Spontanicznie pomaga innym
Tworzy trwałe relacje z innymi osobami
Przywiązuje się do innych osób
Rozpoznaje i nazywa swoje emocje
Wskazuje źródło swoich emocji
Rozpoznaje i nazywa emocje innych osób
Jest świadomy/a, że emocje są widoczne w wyrazie twarzy i/lub pozycji ciała
Wyraża emocje w sposób akceptowany społecznie
Adekwatnie reaguje, gdy ktoś jest smutny
Adekwatnie reaguje, gdy ktoś płacze
Adekwatnie reaguje, gdy ktoś śmieje się
Właściwie reaguje, gdy ktoś potrzebuje pomocy
Jest agresywne, gdy nie może uzyskać dostępu do pożądanych przedmiotów i aktywności
Krzyczy na innych, gdy jest złe
Robi to, na co w danej chwili ma ochotę, nie zważając na innych
Celowo niszczy przedmioty
Łatwo denerwuje się
Koncentruje uwagę na zadaniu, które nie należy do jego ulubionych
Przestrzega zasad ustalonych przez dorosłych
Czeka na swoją kolej
Potrafi uszanować zdanie innych, gdy się z nimi nie zgadza
Zawiera umowy, dotrzymuje złożonych obietnic
Spokojnie akceptuje zmiany
Utrzymuje poziom uwagi potrzebny do śledzenia toku zajęć
Spokojnie siedzi w miejscu nauki (w ławce/na dywanie przez przeciętny czas trwania zajęć)
Rozumie żart
Śmieje się adekwatnie do sytuacji
Zapytany/a potrafi wyjaśnić z czego się śmieje
Rozumie ironię, metafory, podteksty
Korzystając z formularza zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie twoich danych przez tę witrynę.