Trening umiejętności społecznych

Formularz zgłoszeniowy

ZAJĘCIA GRUPOWE DLA DZIECI

    Dane kontaktowe

    Informacje o dziecku

    Diagnoza kliniczna:

    Informacje dodatkowe

    Poziom rozwoju społeczno-emocjonalnego

    Prosimy o zaznaczenie aktualnego poziomu poszczególnych umiejętności dziecka.

    Zawsze

    Dziecko opanowało tą umiejętność i prezentuje ją w różnych środowiskach i z różnymi osobami.

    Często

    Dziecko opanowało tą umiejętność i prezentuje ją w kilku sytuacjach i z kilkoma osobami.

    Czasami

    Dziecko prezentuje tą umiejętność okazjonalnie.

    Rzadko

    Dziecko prawie nigdy nie demonstruje tej umiejętności.

    Nigdy

    Dziecko nigdy nie demonstruje tej umiejętności.

    Inicjowanie i podtrzymywanie interakcji społecznych

    Prosi o pomoc (w tym również pyta o informacje)

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Komunikuje swoje potrzeby

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Odpowiada na komentarze, kontynuuje rozmowę na dany temat

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Dzieli się pomysłami i dokonaniami

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Zadaje pytania aby podtrzymać interakcję (pytania o doświadczenia, myśli, emocje innych osób)

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Zaprasza inne osoby do zabawy

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Wyjaśnia nieporozumienia

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Uwagi:

    Utrzymywanie interakcji społecznych/ współpraca z rówieśnikami/w grupie

    Kontynuuje zabawę według wskazań rówieśnika

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Dzieli się własnymi pomysłami podczas zabawy, proponuje, wyjaśnia

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Uczestniczy w zorganizowanych aktywnościach – stosuje się do reguł

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    We właściwy sposób kończy zabawę

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Adekwatnie reaguje na przegraną/porażkę

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Właściwie reaguje na odmowę lub zakaz

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Przyjmuje pomoc od innych osób

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Kontynuuje i podtrzymuje rozmowę w zabawie

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Potrafi uważnie słuchać innych

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Spontanicznie pomaga innym

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Tworzy trwałe relacje z innymi osobami

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Przywiązuje się do innych osób

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Uwagi:

    Rozpoznawanie, nazywanie i kontrola emocji

    Rozpoznaje i nazywa swoje emocje

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Wskazuje źródło swoich emocji

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Rozpoznaje i nazywa emocje innych osób

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Jest świadomy/a, że emocje są widoczne w wyrazie twarzy i/lub pozycji ciała

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Wyraża emocje w sposób akceptowany społecznie

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Uwagi:

    Umiejętność patrzenia na sytuację z perspektywy innych osób

    Adekwatnie reaguje, gdy ktoś jest smutny

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Adekwatnie reaguje, gdy ktoś płacze

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Adekwatnie reaguje, gdy ktoś śmieje się

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Właściwie reaguje, gdy ktoś potrzebuje pomocy

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Uwagi:

    Samokontrola i radzenie sobie z agresją

    Jest agresywne, gdy nie może uzyskać dostępu do pożądanych przedmiotów i aktywności

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Krzyczy na innych, gdy jest złe

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Robi to, na co w danej chwili ma ochotę, nie zważając na innych

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Celowo niszczy przedmioty

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Łatwo denerwuje się

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Koncentruje uwagę na zadaniu, które nie należy do jego ulubionych

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Uwagi:

    Przestrzeganie zasad i norm społecznych

    Przestrzega zasad ustalonych przez dorosłych

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Czeka na swoją kolej

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Potrafi uszanować zdanie innych, gdy się z nimi nie zgadza

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Zawiera umowy, dotrzymuje złożonych obietnic

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Spokojnie akceptuje zmiany

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Utrzymuje poziom uwagi potrzebny do śledzenia toku zajęć

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Spokojnie siedzi w miejscu nauki (w ławce/na dywanie przez przeciętny czas trwania zajęć)

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Uwagi:

    Poczucie humoru

    Rozumie żart

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Śmieje się adekwatnie do sytuacji

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Zapytany/a potrafi wyjaśnić z czego się śmieje

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Rozumie ironię, metafory, podteksty

    ZawszeCzęstoCzasamiRzadkoNigdy

    Uwagi: